Názov predmetu |
Podniková ekonomika |
Časový rozsah výučby |
3 hodiny týždenne v 1., 2. ročníku 4 hodiny týždenne v 3., 4. ročníku |
Ročník |
Prvý, druhý, tretí, štvrtý |
Škola |
Obchodná akadémia Krupina |
Názov ŠVP |
|
Kód a názov učebného odboru |
6317 6 obchodná akadémia |
Stupeň vzdelania |
Stredné vzdelanie – ISCED 3A |
Vyučovací jazyk |
slovenský jazyk |
Charakteristika predmetu
Ciele vyučovacieho predmetu
Cieľom vyučovacieho predmetu podniková ekonomika v odbore 6317 6 obchodná akadémia je poskytnúť žiakom súbor vedomostí, zručností a kompetencií o ekonomických pojmoch, kategóriách, javoch a procesoch a vzťahoch medzi nimi. Formovať logické myslenie a rozvíjať vedomosti, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom odbornom vzdelávaní. Žiaci si osvoja základné poznatky nevyhnutné na pochopenie ekonomických javov a riešenie ekonomických úloh.
Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:
Vo vyučovacom predmete podniková ekonomika využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú:
Schopnosti riešiť problémy
· rozpoznávať problémy v priebehu ich vzdelávania využívaním všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii (pozorovanie a pod.),
· vyjadriť alebo formulovať (jednoznačne) problém, ktorý sa objaví pri ich vzdelávaní,
· hľadať, navrhovať alebo používať ďalšie metódy, informácie alebo nástroje, ktoré by mohli prispieť k riešeniu daného problému,
· posudzovať riešenie daného problému z hľadiska jeho správnosti, jednoznačnosti alebo efektívnosti a na základe týchto hľadísk prípadne porovnávať aj rôzne riešenia daného problému,
· korigovať nesprávne riešenia problému,
· používať osvojené metódy riešenia problémov aj v iných oblastiach vzdelávania žiakov, pokiaľ sú dané metódy v týchto oblastiach aplikovateľné.
Spôsobilosti využívať informačné technológie
· získavať informácie v priebehu ich odborného vzdelávania využívaním všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii,
· zhromažďovať, triediť, posudzovať a využívať informácie, ktoré by mohli prispieť k riešeniu daného problému alebo osvojiť si nové poznatky.
Stratégia vyučovania
Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania:
Názov tematického celku |
Stratégia vyučovania |
|
Metódy |
Formy práce |
|
Úvod do podnikovej ekonomiky |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Práca s knihou |
Základné ekonomické pojmy |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Trh a trhový mechanizmus |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Národné hospodárstvo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Podnik a jeho činnosť |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou Práca s originálnymi tlačivami |
Ekonomická stránka činnosti podniku |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou Práca s právnymi normami Práca s originálnymi tlačivami |
Podnik a podnikanie |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou Práca s právnymi normami Práca s počítačom |
Tuzemský platobný styk |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou Práca s originálnymi tlačivami |
Učebné zdroje
Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:
Názov tematického celku |
Odborná literatúra |
Didaktická technika |
Materiálne výučbové prostriedky |
Ďalšie zdroje (internet, knižnica, ... |
Úvod do podnikovej ekonomiky |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Prezentácia |
Internet
|
Základné ekonomické pojmy |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Prezentácia |
Internet |
Trh a trhový mechanizmus |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Schéma Prezentácia |
Internet
|
Národné hospodárstvo |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Schéma Prezentácia |
Internet
|
Podnik a jeho činnosť |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Prezentácia Originálne tlačivá |
Internet Právne normy
|
Ekonomická stránka činnosti podniku |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Prezentácia Originálne tlačivá |
Internet Právne normy
|
Podnik a podnikanie |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa |
Prezentácia Originálne tlačivá |
Internet Právne normy
|
Tuzemský platobný styk |
Darina Orbánová Ľudmila Velichová: Podniková ekonomika pre 1. ročník študijného odboru obchodná akadémia SPN 2007 |
PC Tabuľa
|
Prezentácia Originálne tlačivá |
Internet
|